maandag 2 juni 2008

Vakantiegeld van AOW-ers opheffen??

Omdat we toch niet op vakantie zouden gaan?
Alsjeblieft niet zeg.
Als ik dat bedragje omgerekend elke maand bij mijn inkomen krijg kan ik er nooit meer iets goeds van kopen. Waarom willen de hotemetoten toch persé dat ook wij ouderen op vakantie gaan??
Ik kan van dat vakantiegeld (mijn eigen spaargeld dus) oude spullen vervangen, naar vakantie taal ik niet. Als die meneer zijn zin kreeg kon ik dat eigenlijk nooit meer. Spullen vervangen dus.

Ik ben gelukkig in mijn kleine huisje met mijn minituintje. Gelukkiger dan ooit, mag ik wel zeggen.
Maar dit jaar ben ik toe aan een energiezuinige koelkast met vrieskast. Zo’n tweedeurskast dus. Hij is wel hoger dan ik lang ben, maar de twee heel oude kleine koelkasten en het mini-vrieskastje zijn heel erg aan vervanging toe. Al was het alleen maar vanwege het energieverbruik.
De nieuwe koelvrieskast heeft een energielabel van A+, dat betekent dat hij heel energiezuinig is. Dat is milieubewuster en –zuiniger dan een paar keer per jaar op vakantie gaan, meneer de ambtenaar die dat rare plannetje lanceerde om het vakantiegeld af te schaffen.

In plaats van vakantie heeft het me trouwens thuis veel werk gekost. Ik heb eerst via de computer moeten uitzoeken welke of wat voor koelkast ik nodig had. Heb erop uit moeten gaan en folders vergelijken om zelf te kijken en dan te kopen… Van het vakantiegeld van de AOW ja.
De hele avond ben ik nu al bezig om de ene koelkast leeg- en schoon te maken en de boel op te slaan in de andere, want morgen wordt de nieuwe gebracht. En na de noodzakelijke rusttijd moet de nieuwe dan ook weer worden ingeruimd en moet de andere oude koelkast en dat vrieskastje worden leeggemaakt en schoongemaakt, zodat iemand anders er nog plezier van kan hebben. Voor niks.

Hoezo verwijderbijdrage?? En waarvoor?