zondag 17 augustus 2008

Een echte zondag, een dagje van niks….

Vanmorgen lekker uitgeslapen en alle ochtendrituelen op mijn dooie akkertje gedaan.
Daarna de dagelijkse controle naar het welzijn van Buurman gedaan, even voor de ramen aan de gracht informeren naar zijn gezondheid. Dat hebben we niet afgesproken, maar dat is zo gegroeid. Buurman is 86 jaar en heeft De echte oudemannenkwaal. Ik hoef de oudere mannen die dit lezen niks te vertellen hè…
Vandaag was hij niet in orde. Maar wie neemt er nou vóór het eten al een paracetamol? Gezond is dat bepaald niet en risico’s heeft dat wel. Dan ga je je toch niet bepaald lekkerder voelen denk ik. Hij zag er dus heel lijdend uit en hoefde me niks te vertellen. Ik heb later het hondje uitgelaten, een schat hoor die eigenlijk zonder band zou kunnen maar dat mag niet op straat. Het is vandaag mijn enige beweging buiten geweest.
Teddy is een heel dikke reuzenteckel die dezelfde respectabele leeftijd heeft als Buurman, maar dan in hondenjaren. Hij heeft ook bijna hetzelfde menu als Buurman zelf en is dus niet van niks zo dik. Maar het is een dot, die een duidelijk en begrijpelijk hondentaaltje spreekt. Een dominant mannetje ook nog. Maar daar trek ik me weinig van aan. Mijn kat is ook dominant. En wie is er de baas in huis? Ikzelf toch zeker? ;-)))

Buurman heeft vanavond maar weer een pannetje kippensoep en een paar stukjes gebakken kip gekregen. Hopelijk knapt hij daar een beetje van op. Zo niet van de soep zelf, alswel van het vriendengebaar.

De middag heb ik verder rustend doorgebracht. Liggend tv gekeken, en toch nog even geslapen en wild gedroomd.

En vanavond na het eten wat telefoontjes gepleegd en verder niks……
Dus heel rustig allemaal. Met een waardeloos programma van BNN op tv, en de kranten voor mijn neus. Lekker avondje. Lekker daggie.

Als er vanavond niks spannenders gebeurt heb ik dus een echte zondag gehouden.
Een dagje van niks eigenlijk.