woensdag 10 september 2008

mopperbui is over

Omdat door nog onbekende redenen mijn computer het niet goed doet, moet ik mijn stukje schrijven in mijn mailbox. De inhoud daarvan kopiëren en plakken in de blogspot. Ja, ik weet dat ik het ook rechtstreeks in de blog kan schrijven, maar dat is niet duidelijk genoeg om geïnspireerd te blijven schrijven. Ingewikkeld en vervelend ja. Mijn tv sloeg ook een paar keer plotseling op zwart, ging op slaapstand. Dat duurde een tiental seconden en toen ging hij weer aan. Al pratend vanavond met mijn dochter bedacht ik opeens dat dat dan natuurlijk ook met de computer gebeurde die overdag als ik thuis ben, altijd aanstaat. En door het zo plotseling wegvallen van de stroom kan toch heel goed zo'n grote beschadiging optreden als hij nog steeds aanstaat? Ik weet het niet hoor, neeflief weet er alles van en komt vrijdagmorgen dus weer proberen het goed te krijgen.

Mijn mopperige bui is gelukkig weer voorbij. Vandaag ben ik weer eens de stad ingeweest en heb wat kunnen lopen. Vroeg in de middag klopte een kennisje aan mijn achterdeur. En die had er niks op tegen om mee de stad in te gaan. Na een kop koffie dus de st.... de wandelschoenen aangetrokken en lekker naar de tram met mijn nieuwe jaarkaart van 250 euro. Af te schrijven in tien keer 25 euro per maand. Met een jaarkaart betaal je maar 10, in plaats van 12 maanden dus.
Ik ga normaliter 4 of 5 keer per week met de tram, een heen- en een terugreis, als ik niet overstap. Is dit een leuk sommetje voor iemand om te zien wat ik kwijt zou zijn zònder jaarkaart? Uitgaande van een normale ritprijs voor een 65+er, die een 15-rittenkaart koopt voor 4,50 euro... Iets voor de knappe koppen? Jammer genoeg kan ik geen reacties meer ontvangen via de blog.

Vandaag dus met mijn kennisje eerst naar de Coffee Compagny op de Dam een kouwe en een hete cappuccino gedronken en naar de Nieuwe Kerk op de Dam gegaan. Daar is de tentoonstelling 'Black is Beautiful' (helemaal mee eens ja) nog tot 25 oktober te bezichtigen. We hebben ons dit keer beperkt tot de museumwinkel, die een schat aan mooie dingen te koop heeft. En waar we toch een hele lange tijd rondgedwaald hebben en onze ogen verlekkerd. Wat heb ik daar gekocht.... iets leuks voor mijn dochter o.a., zij leest dit dus ik vertel het niet...
Voor mijzelf een paar oorbellen (mijn hobby) en een paar mooie kaarten.. Dus geen kapitalen...
Buiten zwaaide ik mijn kennisje uit, die naar de tram ging en zelf ben ik die verschrikkelijke afschuwelijk onbeloopbare steentjes op de Dam overgestoken de Kalverstraat in. Daar wilde ik even langs De Tuinen en naar Blokker gaan. En oja, teruggelopen de Nieuwendijk op, even door de Xenos gedwaald. Een paar tientjes armer ben ik daarna naar de tram en naar huis gestrompeld.. Die arme pootjes van me..
Maar het heeft me wel opgeknapt hoor. Temeer omdat er een boekje lag, een cadeautje van oude lieve mailvrienden van me...;-)
En omdat ik met Wenen in Oostenrijk een grote band heb, niet politiek maar emotioneel, was ik ook blij met de drie dvd's van shows van André Rieu die ook in de bus lagen. Voer voor donkere dagen.
Morgen komt de tuinvrouw voor het eerst in mijn hevig dichtgegroeide tuintje werken...
Gelukkig is mijn mopperbui over, want er is weer uitzicht op leuke dingen.