zaterdag 29 november 2008

Het heeft weer veel te lang geduurd

En elke dag nam ik me voor en maakte een begin… en ja..

Vandaag dan toch een stukje maken hoor, want van maandag tot zaterdag niet schrijven, dat is toch te gek, Erica.
Weet je wat het is, als je zo’n tijd niets hebt laten horen zijn de voorbije dagen ècht voorbij. Want hoe kan ik nou nog iets leuks schrijven over dat ik in de binnenstad winkelde en wat ik daar gezien en meegemaakt heb… Al sla je me dood, ik zou het niet meer weten.
Alleen nog hoe gezellig ik de vroege winteravonden in de stad vind, met alle lichtjes, hier en daar al te vroege kerstversieringen, maar toch..
En de nieuwe mooie lantaarns die hier en daar al op de grachten aangebracht zijn. Eigenlijk de oude vormen, maar wel met ledlichten. Het lijkt een beetje op de oude gaslichtlantaarns. En ik kijk met verlangen uit naar alle versieringen als eenmaal het Sinterklaasfeest voorbij is.
Ik heb, ondanks mijn echte Nederlanderschap ;-))), niks met Sinterklaas. Nooit gehad en ook geen goede herinneringen aan dat feest.
Toen de kinderen klein waren ‘deden we er wèl aan’ ;-), maar toen de jongste door had dat Sinterklaas niet bestond hebben we het maar afgeschaft.
Maar in mijn gezin werd uitgebreid kerst gevierd. Doe ik nu ook niet meer nee. ;-) We vierden pakjesavond met alles derop en deraan op de avond vóór kerstmis, chocolademelk en snoepgoed en Vader had de zak met cadeautjes onder zijn hoede en deelde uit.
Wat mij betreft was het de mooiste dag van het jaar met die glanzende kindergezichtjes onder de kerstboom, die altijd prachtig was en zelfs de katten, later de hond, genoten er zichtbaar van.

Gisteren was mijn dochter hier. En dat is ook genieten. ;-) Ik had weer moeders’soep gemaakt, en uitgebreid gekookt. Want een werkende vrouw kookt niet elke dag voor zichzelf, denk ik dan. Dus een stooflapje en bloemkool met een sausje en de lekkerste aardappeltjes uitgezocht.. Het was gisteren dus ook een heel feestelijke dag.
Vandaag, zaterdag, heb ik hard gewerkt om een heleboel achterstallig werk klaar te krijgen. De hele week bezoek, vanavond òp bezoek, morgen weer visite…. Alles blijft liggen want mijn energie is dan wel gezien mijn leeftijd wel aardig, maar toch ruim minder dan vroeger.
Dus vandaag even aangepoot en alles is redelijk op orde weer. Behalve die eindeloze papiertroep.
Daar moet ik maar eens een week voor uittrekken.
Voor vandaag laat ik het maar hierbij. En beloof mezelf beterschap, eerlijk!!