zaterdag 3 januari 2009

Dan maar opnieuw beginnen dit jaar.

Dan maar opnieuw beginnen dit jaar.

Een heel mooi jaar wens ik, met vrede, gezondheid, welvaren.. en alles wat te wensen is. Voor mijzelf en iedereen en voor de hele wereld.

Oudejaarsavond/nieuwjaarsnacht had ik een stuk getikt, maar niet afgemaakt. Ik dacht het te hebben opgeslagen, maar kan het niet terugvinden.
Waar was ik gebleven?

Momenteel ben ik een beetje in de war. Die oorlog in het Midden Oosten maakt me bang. En mijn inlevingsvermogen mocht wel een tikje minder zijn van me. ;-(
Nee, ik ga er niet op in. En degenen die me kennen zullen het ermee eens zijn.

De verkoudheid is nog steeds niet over. Ik hoest en piep en kraak nog steeds van binnen. Het gaat wel zolang ik mijn mond dichthoud, maar als ik ga praten gaat het weer helemaal mis. Dus blijf ik weer lekker binnen, dan zie ik niemand en hoef ik niet te praten. Behalve als de telefoon gaat. En dan komt er na een paar woorden alweer een hoestbui.
En die gaat toch wel een paar keer per dag.
Nieuwjaarsdag liep ik ’s middags nog ongewassen en in ochtendjas rond. Als een echt oude vrouw dus. Bed lag nog open, zin in ontbijten had ik niet dus zelfs nog geen koffie gezet…
En dùs werd er gebeld. ;-)
En kwam eerst een medebewoner langdurig aan de deur, En daar was het koud…
En even later kwamen nicht en neef… Ja, dan ben je verrast, die laat je niet aan de deur staan. Dus onverzorgd als ik er zelf bij liep en mijn kamer erbij làg, veel te blij dat ze er waren. Neef en sysop kwam speciaal het nieuwe digi-apparaat van UPC aanleggen. En dat op nieuwjaarsdag!
Koffie gezet, bijgepraat.. Maar wat voelde ik me oúd!!! Zoals ik er onverzorgd met piekharen en in een rommelige kamer bijliep…
Dus nadat het apparaat goed was aangesloten en nichtje en neef koffie hadden gekregen en lekker waren gaan winkelen met het terechte gevoel iets goeds te hebben verricht… heb ik maar moed gevat en heb mezelf en de kamer maar even onderhanden genomen.
Maar toen was het weer op met de energie en die is nog niet teruggekomen.

Zo, lekker even van me af gezeurd.
En nu komt poes even tegen me aanzeuren ;-) Maar dat vind ik alleen maar leuk. Daar heb je toch een poes voor? Pika zegt dan: Ha! En ik zeg terug: Ha! En als ze mijn aandacht heeft zegt ze: Haha? Want mauwen kan ze niet. Ze piept heel gezellig tegen me. Maar dat haha? Betekent niks anders dan dat ze een verse bakje voer wil. Haha? Betekent dan Lekker?!
Nee, het is geen gesprek voor You Tube, dat niet. Maar ik versta haar wel.
Nu zit ze naast me, met haar staart naar me toe. En die staart zwaait ze zachtjes tegen mijn gezicht aan… Haha?
Dat betekent dus dat ik moet ophouden met schrijven en voor Pika moet gaan zorgen.