maandag 26 januari 2009

Maandag Betty-dag.

En zondag was op een andere manier weer een drukke dag.
Het schoonmaakmiddel was op. Er moest voor vandaag, maandag dus, nieuw gehaald worden en dat was ik nog vergeten. Dus maar weer de rugzak om en naar Kruidvat, daar is hetzelfde altijd wel iets goedkoper en de winkel ligt recht tegenover Appie. Waar ik voor de zekerheid toch maar eerst even naar binnen liep voor blikjes voor poes Pika
Bij Kruidvat hadden ze inderdaad AJAX in de reclame. Maar alleen rode. En alleen in een pakket van vier flessen. Dus heb ik voor de rest van mijn leven rode AJAX gekocht. Want om nou terug naar Appie te gaan voor een fles Ajax….
Gelukkig is mijn rugzak groot genoeg. Maar ik voelde me wel een soldaat met volle bepakking, zoals je ze in de vier-daagse van Nijmegen ziet lopen. Al ben ik dan een oude vrouw.
Gelukkig ben ik niet in elkaar gezakt en heelhuids thuisgekomen.
Daarna had ik de fut en de moed om de grote vaat weg te werken van het gezellige dagje daarvóór……
’s Avonds even visite van dochterlief en haar neef, die weer bij háár op bezoek was, vanuit Verwègistan. Helemaal uit Friesland. En dan ook nog even naar je tante aan de andere kant van de stad op bezoek gaan. Lief hoor.
Maar toen belde de Buurman aan de overkant. Zijn tv is stuk, en de oude man kan niet meer zonder. Grote paniek dus. Hij is op de computer gaan zoeken of er een vervanging was en jawel hoor. Ik werd erbij geroepen om dat programma te downloaden – elke stap met toestemming – en de rest van de avond kon hij een heleboel stations bekijken.
Al met al een drukke dag.

Vannacht heel onrustig geslapen en uit een nachtmerrie wakker geworden. Dat heb ik sinds die gebeurtenissen twee weken geleden begonnen. Elke nacht en elke morgen. Maar laat ik er maar niet te diep op ingaan. Blijkbaar zijn de kinderangsten weer volop terug. Ik laat het maar slijten, dat zal heus wel weer gebeuren. Intussen probeer ik alle gebeurtenissen maar op een rijtje te krijgen.

Vandaag dus weer Betty-dag. Mijn onvolprezen hulpe. Voor wie ik die voorraad Ajax in huis heb.
Voor ze komt wil ik alles opgeruimd hebben, dus ben ik zelf nog aardig druk. Want als Betty er is loop ik alleen maar in de weg, en dan zit ik een maar, van de ene stoel naar de andere gaande.
En nu weer alléén en in een schoon huisje.
Leve de avond die voor me ligt. Buiten is het alweer duister. Ik ga de gordijnen sluiten en de lampen aandoen.