zaterdag 21 februari 2009

Wie klaagt over het weer heeft gelijk.

De site die ik gisteren noemde geeft aan dat er deze maand al meer dan de helft van de regen (36,6 mm) is gevallen dan in 2008 het gehele jaar (64,5mm).
Maar vandaag scheen de zon en keken de mensen vriendelijker.
Ik moest wel naar buiten, want het kattenzand was op en ik had vergeten te bestellen. Dus moest het bij Appie gehaald worden. Daarom maar het boodschappenwagentje weer gepakt en gaan lopen. Even over het Waterlooplein maar dat is geen plezier met dat karretje, als het zo druk is als vandaag. Anderen hadden blijkbaar ook de zon gezien en wilden naar buiten en ‘even’ naar het Plein. Heel veel toeristen, vooral Engelsen. Het valt me vaker op dat toeristen blijkbaar zo opgaan in hun gezelschap en hun omgeving dat ze niet zien dat er ook andere mensen op de stoep lopen. Met z’n vieren of zelfs vijven naast elkaar lopend geven ze anderen geen ruimte. Op het Waterlooplein kàn dat gewoon niet. De ruimte tussen de kramen is net breed genoeg om twee mensen elkaar te laten passeren. Met als gevolg dat ik om de haverklap stilstond en af en toe zelfs moest vragen om te mogen passeren. Nouja, kortom, het was druk vandaag. Ik moet niet zeuren, want normaal vind ik dat leuk. Een zak kattenzand bij Appie zorgde voor hetzelfde oponthoud. Ook daar was het vol volk. De jongen van de Daklozenkrant vertelde een heel verhaal over dat hij over vier maanden klaar was met zijn school; hij doet een tweejarige computercursus. En dan gaat-ie naar Frankrijk, waar zijn moeder woont en daar gaat hij werk zoeken in de computerbusiness. Optimist….. Ik heb hem maar niet wijzer gemaakt. Sommige mensen staan zover buiten de realiteit en de maatschappij van alle dag…..

De wasmachine staat weer te draaien met de volgende was van buurman…..
De reeds gedane wassen zijn keurig verpakt en opgeborgen.

En nu ga ik nog even lui tv kijken……