zaterdag 21 augustus 2010

Postcodeloterij en weer een net koppie

Heeft iemand van mijn lezers ooit al eens een flinke prijs gewonnen in de postcodeloterij?
Ik nog nooit. Zo een keer of twee per jaar een tientje of vijf euro…
O, jullie ook? Waar blijven die grotere prijzen dan? De heel grote prijzen waarmee de postcodeloterij op tv komt geeft me toch ook geen lekker gevoel. Jullie wel? 50% gaat naar goede doelen… hoeveel procent wordt uitgekeerd? Iets voor een onderzoeksjournalist?

Zoals ik eerder schreef is mijn buurman een paar weken geleden overleden. En netjes heb ik een brief gestuurd om de postcodeloterij op te zeggen. Per post, want vind maar eens een adres om dat per email te doen. En dat voor zo’n miljoenenbedrijf. Het kan per rss, per twitter, per weet ik wat… maar niet per email.
Ik kan iedereen aanraden eens te kijken op: http://www.abonnementenopzeggen.nl/paginas/categorieen/loterijen/Nationale_Postcode_Loterij/
Daar staan een aantal leuke opzeggingen.
Maar mij lukte het niet. Tenzij ik, als ik de loterij van mijn buurman wil opzeggen, al mijn eigen gegevens op het net gooi. Dat heb ik op veel manieren proberen te voorkomen, maar men weigert mijn briefje te versturen als ik niet invul wanneer ik zelf geboren ben, of ik een man of een vrouw ben… enfin…… het was dus vergeefse inspanning en een hoop stress. Maandag maar bellen met die lieden.
Je houdt het niet voor mogelijk maar het ging om dit briefje:

L.S., Ruim een week geleden stuurde ik u een opzegging wegens overlijden van de heer B. te Amsterdam.
Het is voor de nabestaanden onbegrijpelijk en van uw organisatie ook niet goed te praten dat wij als antwoord daarop een aanmeldingsformulier ontvangen op het adres van de overledene met: ‘ Ja, ik pak mijn kans ‘ ..........................
Namens de nabestaanden,
E. van Beek.

Sorry, maar dat heeft het laatste restje vertrouwen weggenomen…

Vandaag maar, ondanks de warmte, weer eens naar de kapper geweest. Was heel hard nodig. En eigenlijk is mijn kapster te goedkoop voor al het werk dat aan mijn hoofd gedaan moest worden.
Gelukkig hoef ik nooit een afspraak te maken. Als het rustig is kan ik meteen geholpen worden, is het druk dan wacht ik gewoon, net als alle klanten, gewoon mijn beurt af. Gezellig ‘ de bladen’ lezend ;-) die ik anders nooit te zien zou krijgen.
Met mijn weer nette koppie even gaan lopen na al dat zitten. En nog wat boodschapjes in de buurt gedaan.
Maar thuisgekomen kwam de afrekening: twee uur down and out. Geslapen dus. En wakker gebeld door mijn goede vriend H. Die even, voor hij in een nabijgelegen verpleeghuis op bezoek moest, een kopje thee kwam drinken.
Werd het toch weer gezellig…

Inmiddels vertel ik maar, om vragen te voorkomen, dat ik twee pannetjes soep kwijt ben… De pannetjes hoop ik tzt leeg terug te krijgen, dat wel. ;-)

Dat was het wel voor vandaag. Ik ga kijken naar Marc-Marie Huybregts en Beau van Erven Dorens op sbs6. Hun eerste show samen en beide namen beloven wel wat. Kan tegenvallen natuurlijk, dat blijft het bij deze keer.