donderdag 1 maart 2012

Een dikke week later.

Maart is alweer begonnen. Teveel dagen zijn weer voorbijgegaan. Na de 25ste februari is er niet meer geschreven, ik weet het. Dat waren een paar dagen met veel impact. En het was nog wel schrikkeldag deze maand. Inmiddels is er met de computer veel gebeurd. Supersysop Freek heeft hem helemaal geschoond van alle overbodige zaken die zich in de loop van vier jaren (de laatste schoonmaakbeurt was in 2008) hadden opgehoopt en genesteld op alle schijven. In die tijd mocht ik van hem een voor mij voorbereide laptop gebruiken. Klaptop, zei Freek, in navolging van de cabaretière Jetty Mathurin. Dat was ontzettend lief en goed. Ik had nog nooit met een laptop gewerkt dus dat was echt wennen. Hij had er een muis aan gezet, want zonder muis kan ik helemaal niet werken. De aanwijzer, het pijltje dus, liep echter steeds weg, waardoor de woorden ineens op een heel andere plaats verder gingen. Een rare belevenis, dat ik ineens moest gaan zoeken waar de volgende letters terecht waren gekomen. Een raar probleem hoor.... Freek heeft een hele week gewerkt aan mijn machine. Iedereen mocht zo´n neef en supersysop hebben. Dan waren er veel meer dankbare mensen, daarvan ben ik overtuigd. En toen kwam hij hem onverwacht terugbrengen en weer gebruiksklaar maken. Het kostte even wat zoeken en schriftelijke aanwijzingen opvolgen... maar ik heb zelfs mijn eigen letter weer terug. Nog niet de week e-mails kunnen importeren, dat lukte niet. Maar dat ligt aan mij. Het is nog complimentendag, deze eerste maartdag. Dus bij deze een heel groot compliment voor mijn supersysop en neef, die zich zo heeft ingespannen voor me. Buiten en binnen is het nog steeds grijs... Overdag zijn de hele dag de lampen aan in huis. Weliswaar daglichtlampen, maar toch kunstlicht. Volgende week dinsdag is er volgens de lange termijn weersvoorspelling pas weer 50% kans op een beetje zon. Maar dan gaat het ook weer vriezen. Dus koud worden... Verder blijft het grijs, Doet me eraan denken dat ik het lichtscherm kan aanzetten overdag en de muziek hard zetten... dat heeft een goede invloed op de hersens. Fysiek kun je dus misschien wel wat aan doen aan die innerlijke grauwheid. Die lichamelijke vermoeidheid die je overdag uren doet slapen en je energie vreet. Zodat je die energie nergens meer weet uit te halen. De looptherapie gaat gewoon door, ik kan niet beoordelen of het nou zoveel beter gaat. Maar ongeveer halverwege maart verwacht ik een hartkatheterisatie te krijgen, dan weten we meer. Nu een ander onderwerp. De 9e februari had ik een boek besteld bij Proxis/Azur.be., de enige plek waar ik dacht het boek dat ik wilde hebben, te kunnen kopen. Later kwam ik erachter dat ik het nog wel ergens anders kon kopen. Maar goed, de 9e ook betaald per internet. Sindsdien is het wachten op de levering. Ik heb al vier aanmaningen gestuurd, maar men antwoordt niet eens. Gewoon geen contact mee te krijgen en er wordt ondanks de toezending van bewijzen dat ik betaald en besteld heb, gewoon nergens op gereageerd. Ik kan die site van hen dus niet aanbevelen. Jammer ja. De volgende keer houd ik het weer bij www.boekwinkeltjes.nl of www.bol.com als ik naar een tweedehands boek zoek. Dan weet ik dat ik krijg waarvoor ik betaal.