vrijdag 25 april 2008

een heel rustig dagje

Inderdaad een heel rustig dagje,een saai dagje zelfs, een oude dame waardig ;-)
Heerlijk weer, dus lekker even in mijn tuintje vertoefd maar niet gewerkt. Morgen wil ik wat plantjes halen en de rest van de zomerbolletjes planten.
Maar vandaag dus, na de afgelopen dagen, weer een half slaapdagje gehouden. Vanmiddag 'omgevallen'en tot kwart voor vijf geslapen. Maar daarna, zo na een half uurtje, weer lekker fit en aan het werk gegaan in de keuken.
Ik ben een liefhebber van voedingssupplementen. Maar het keukenkastje dat ik wilde schoonmaken, bevatte wel erg veel dingen die ik niet meer gebruikte of die over tijd waren.. Het is een behoorlijke opruiming geworden, waardoor er weer genoeg ruimte ontstond. Vanavond nog even rustig aan, dan kunnen we er het weekend weer even tégenaan. Morgen weer een nieuwe dag om te leven.
Dat is, realiseer ik me, wel iets heel goeds, dat ik geleerd heb. Leven bij de dag..
Weten wat er morgen en overmorgen zal of kan gebeuren, maar elke dag bewust (be)leven is toch een zegen, die ik heb overgehouden van de tijd dat mijn leven aan een zijden draadje hing, na het grote hartinfarct begin 1996 (?) Alweer meer dan 12 jaar geleden dus. Ergens heb ik daar een gedicht aan gewijd..