zondag 22 juni 2008

Wat woei het vandaag hè?!

Vandaag eindelijk weer eens iets anders gedaan.
Het Wertheimplantsoen (je weet wel, waar ook het Spiegelmonument van Jan Wolkers staat) was de plaats voor een buurtfeestje van de wijk. Daar waren hoge verwachtingen over gewekt door een huis aan huis-folder.
’s Middags was er eerst een buurtlunch, maar daar kan ik geen zinnig woord over zeggen want ik was er niet bij. Toen ik zelf later in de middag kwam zag ik wel standjes staan met o.a. broodjes en drinken, maar ook de politie kwam de wijk vertegenwoordigen. Aardige jongens trouwens. Er waren nog meer kraampjes van de buurt, en in de muziektent gaf een jongeren/kinder-orkest een mooie uitvoering. Ik ben op een bankje erbij gaan zitten en heb geluisterd. Maar na het concert, werd het luidere geluid van een band voor mij onverteerbaar en ben ik via de uitgang naar de overkant, de Hortus gegaan, waar ik een ledenkaart van heb.
Een tijd door de tuin gewandeld, hier en daar even gezeten, de muziek uit het plantsoen was goed hoorbaar ;-)), en tenslotte in de theetuin een kop thee van verse munt genomen.
Wat de hele tijd al op de achtergrond van mijn bewustzijn lag werd duidelijker, een zeurende hoofdpijn, waar ik geen oorzaak voor kon vinden.
Misschien door de harde wind die al een tijdje daarvoor opgestoken was….. waardoor o.a. de vijgen van de vijgenboom in de Hortus in het rond vlogen. En in de theetuin iedereen af en toe in paniek zijn of haar spullen op de tafeltjes vasthield. Of de parasols probeerde te redden.. De thee was er niet minder lekker om. Moet je ook eens proberen, een paar verse takjes mint in je theeglas.
Maar goed, ik moest nog door naar Albert Hein… Dus na de verkwikking op naar de super.
Op de terugweg bedacht ik dat het 't soort wind was dat opsteekt als er elders zwaar onweer heerst.. En inderdaad, toen ik thuiskwam en de tv aandeed, zag ik dat dat inderdaad de oorzaak was. Het waait nog steeds vreselijk hard, dus wáár onweert het nu of nog steeds?
Tegen de hoofdpijn heb ik maar een paracetamolletje genomen, maar dat werkt nog niet echt.

En vanavond moet ik de tuin sproeien, want hier is het dus zonnig en door de wind kurkdroog gebleven.