donderdag 4 december 2008

En toen werd het Vrijdag,

het was Donderdag geweest en het zou Zaterdag worden…

Nog geen uur geleden was het Donderdag…. Wonderlijk als je erover doordenkt.
En die Donderdag was een dag van hagel en sneeuw, wind en regen.. Geen onweer nee.
Omdat ik toch moest pinnen, Buurman moest het laatste deel van zijn geld voor mijn scootmobieltje nog ontvangen, besloot ik me in te pakken en er met karretje en rugzak op uit te gaan. Stoer meid, jawel…. Maar het was wel even wachten op de tram die stapvoets over de rails ging. En aan die rails werd gewerkt, om ze voor de winter weer netjes glimmend (grapje) te krijgen. Onderhoud is nodig, al kunnen we kermen dat het onverwacht kwam, dat niemand er door kon, dat er dagenlang geen trams kwamen. Dat laatste was waar, als ik de metro nodig had was ik al blij, kon ik een kortere weg nemen.
Maar vandaag reed-ie weer al moesten we lang wachten. Eerst de helft van het geld gepind dat Buurman moest hebben. Het hele bedrag zou een enkel biljet kunnen opleveren en dat is moeilijker uit te geven.
Aan de overkant, vóór de Hollandse Schouwburg, stond een groep jonge mensen. Die hard schreeuwend werden voorgelicht over doel en reden van hun komst daar.
De tweede helft van het geld heb ik gepind bij Albert Hein en in een andere beurs gestopt. Voor de veiligheid.
Even naar Jaap Blokker, dat ligt ernaast. Verleden week had ik een blender voor net 18 euro gekocht die bij thuiskomst geen deksel bleek te hebben. Dus moest ik er weer mee terug. En kreeg netjes mijn geld ook terug. Omdat ik er vandaag ook was even gevraagd, en ja, ze hadden nieuwe blenders binnen en de chef kwam er overijverig mee aanlopen en controleerde hem meteen. Dat was in orde dus. Meteen maar wat vogelvoer meegenomen dat er eindelijk was.
De boodschappen waren uitgebreid maar snel gehaald, want ik weet wat ik hebben moet, al maak ik nooit lijstjes.
Na de wagen volgepakt te hebben, de rugzak en twee tassen (toiletpapier neemt veel plaats in hoor) moest de weg naar huis genomen worden. Lopend. Want om deze tijd lang wachten en in een volle tram om deze tijd iemand om hulp vragen bij het instappen voor het karretje? Nounee.. Dus over het fietspad via de andere kant naar huis gesjouwd. Ik heb mijn beweging vandaag weer gehad, vind ik.
Omdat het morgen (vandaag dus) Sinterklaas is, waar niemand wat aan doet maar iedereen teleurgesteld is als het ongemerkt voorbijgaat…..heb ik voor mijn beide buurmannen maar een pakje gemaakt dat heel plat gehouden kon worden en dus door de brievenbus kon. Ze hebben zich het afgelopen jaar trouwe vrienden betoond en ik waardeer dat bijzonder.

Over woensdag valt niks te schrijven. Een grauwgrijze en koude dag. Ik ben thuisgebleven en heb uitgerust van de OBA en het verslag erover dat ik schreef. ;-)
En nu zijn de pillen genomen en wordt het dekentje aangezet en gaat Erica duiken.