vrijdag 3 juli 2009

Wat een vrijdag weer.

Vandaag een vreemde vrijdag. Ai, de alliteraties springen eruit.
De afgelopen nacht heb ik heel weinig geslapen. Te warm, of – en dat kan ook – ik heb gisteravond iets teveel gegeten voor het slapen gaan. Geroosterd brood met lekkere dingen erbij. Stukje geitenkaas, een paar olijven, een paar radijsjes en een grote tomaat. Weggespoeld met nog een rest koffie… En dat vóór het slapen gaan… O natuurlijk, het was die koffie waardoor ik wakker bleef. In elk geval ben ik vanmorgen maar om kwart voor acht opgestaan en even over negenen de deur uitgegaan. De zieke buurman had trek in kersen…. En ja, de lekkerste zijn dan in de Turkse super te koop. Grote zwarte zoete Griekse kersen. En die heb ik in de koeling moeten leggen, want nu ga ik, in overleg, pas maandag naar hem toe. ;-) … en wat is het dan een lange dag. Mijn andere buurman heeft ook een schaaltje kersen gekregen, ze zijn te lekker om niét te delen. Meer had ik niet nodig dus kon ik daarna gelukkig naar huis Rond half elf was ik alweer thuis. Normaliter de tijd dat mijn dag begint; vandaag was ik al halverwege.
Het is toch telkens weer een flinke tramrit. En alsjeblieft niet vergeten in- en uit te checken. Ik kan het echt niet vinden met die nieuwe chipkaart hoor. Wat een ellende. Ja, zei iemand, als ik op de stopknop druk pak ik meteen mijn chipkaart uit mijn tas om uit te checken. Gemakkelijk, maar bij mij en ook de halte waar ik eruit moet is een drukke in- en uitstaphalte. Dus het is raar als er niet op de stopknop gedrukt is voor ik dat zelf doe… Met instappen gaat het nog wel, maar ik zit de hele rit met die kaart in mijn hand uit angst te vergeten uit te checken bij het uitstappen. 12 keer vergeten en de kaart wordt geblokkeerd. Dan moet ik speciaal naar het kantoor om hem te laten deblokkeren. Tot nu heb ik voor dat vergeten niet hoeven bijbetalen maar dat zal ook wel gaan veranderen. Voor ouderen zouden andere regels moeten gelden vind ik. Tenslotte heb ik een 65+-jaarkaart.

Thuisgekomen, gebruncht, en toen ben ik toch maar gaan liggen en heb een tijdje geslapen. Het weer bleef heet en drukkend. Het onweer dat in de lucht zat kwam maar niet dichterbij. Laat in de middag moet het aan de andere kant van de stad wel flink geonweerd hebben maar hier heb ik alleen wat gerommel gehoord en vier dikke druppels geteld. Gelukkig koelde het toen wel wat af en zakte de temperatuur in huis naar 24 graden.
Vanavond kon ik mijn grote bakbeest van een tv weggeven. Daarvoor had ik hem bewaard, weggooien kan altijd nog. Eh… ongeveer een kuub, een m3 dus. Grootbeeld. Met heel veel moeite, ook van mijn kant, is hij hier weggehaald. Eenmaal op de plek van bestemming deed-ie het niet. ;-((
Dus kwam men mij vertellen toch maar een nieuwe tv te kopen. Ik stelde voor toch maar even een monteur te laten komen, misschien is het maar een kleinigheid. En voorrijkosten en een monteur kosten niet zo duur als een nieuwe tv. Honderden euro’s uitgeven kan altijd nog. Hm, was wel een goed idee.
Toen was de avond alweer ver gevorderd. En omdat het niet geregend heeft en het wéér zo’n warme dag was, moest ik wel weer sproeien. Want alles stond er weer zo zielig bij.
En nu is het alweer over elven en zou ik welterusten willen zeggen. En ik hoop dat het morgen een fijne zaterdag wordt met redelijke temperaturen.