zaterdag 4 september 2010

Dagje stadten

Nog niets gehoord van het Centraal Adm. Kantoor.
25 augustus die fout gemaakt om het 100-voudige te storten van wat ik betalen moest….Het is vandaag zaterdag 4 september en nog steeds geen enkele reactie op al mijn pogingen gekregen mijn geld terug te ontvangen.

Vandaag heb ik me niet laten weerhouden om toch plezier te hebben. Die lieve dochter van me en ik zijn een middagje wezen stadten. Koffie met gebak gebruikt in de Bijenkorf, lekker door C&A gelopen om te kijken naar de nieuwe wintermode (lijkt me niet zo lekker dragen over het algemeen), vergeefs maar met plezier gezocht naar schoenen voor haar in de zeer vele schoenwinkels die we tegenkwamen, heel plezierig rondgekeken bij Xenos en met een paar kleine boodschapjes weer naar buiten gestapt. Ik ben dol op de aloeveradrankjes die ze hebben.
We hebben lekker brood met kroketten gegeten op een terras, het was hier heerlijk weer. Een biertje en een ijskoffie erbij en lekker uitgerust. Mensch, was het druk overal. We kwamen verklede jonge mensen tegen, vreemd toegetakeld vaak als elfjes en als zwarte pieten, alsof ze van een kinderfeestje kwamen.
Toen we wat uitgerust waren nog even bij boekhandel de Slegte gaan neuzen. Wat dochterlief op de kop tikte is me ontgaan. Zelf heb ik een paar boeken over de 2e wereldoorlog gevonden. In de uitverkoop dus dat heb ik niet laten liggen. O.a. een boek van Elma Verhey over de geruchtmakende zaak van de oorlogswezen.
Maar toen was het wel op hoor. We zijn door een steegje naar de tramhalte gelopen en hebben lekker nog even kunnen zitten voor we naar huis liepen. ;-)
Een kop thee en een beker koffie en de gekochte dingen thuisgelaten… en weer op stap, ditmaal naar Mijn Chinese Restaurant…. Happy Corner. Dochterlief tracteerde. Maar eigenlijk was ik al te moe. Dus een kom Chinese tomatensoep en een vegetarische loempia waren al meer dan ik opkon. Gelukkig is het dichtbij huis… want ik was echt heel moe en ik denk zij ook wel. Ze pakte thuis tenminste haar tas in (ik had twee pannetjes ingevroren kippensoep meegegeven ;-) ), de tijdschriften en verdere dingetjes en ging op haar eigen huis aan. Gelukkig belde ze vrij snel dat ze veilig was thuisgekomen, want daar wacht ik altijd op.
En nu heb ik alle benodigde pillen ingenomen, incluis mijn slaappilletje en ga ermee ophouden.

Lekker naar bed.