maandag 28 april 2008

een gewone maandag

Een gewone maandag is voor mij: Betty komt mijn huisje schoonmaken, de lucht is grijs en radio classic fm speelt mooie muziek via de computer.
Het is wel een positief gevoel hoor, die 'gewone maandag'. Er is een uitzondering die wèl wat negatief stelt: de grijze lucht. Er is een uitzondering vandaag. Hoewel de temperatuur niet echt lente-achtig is te noemen piept de zon af en toe door de hoge bewolking en dat werkt direct gunstig in op mijn gemoed.
De idiote berichtgeving uit (alweer) Oostenrijk van de man van in de 70 en zijn 42-jarige dochter is een ongelooflijk verhaal. Het AD berichtte er uitvoerig over. (Ik heb een tijdelijk weekend-abonnement) Het is die man gelukt om 7 kinderen te verwekken bij zijn dochter zonder dat zijn vrouw het in de gaten had... nouja, het hele verhaal is nog veel gekker. Arme dochter, arme kinderen, arme vrouw. Zo'n kerel... dan ben ik niet helemaal tegen de doodstraf. Maar ja, die (klein)kinderen hebben een (groot)vader nodig. En ik weet niet hoe hij als (groot)vader funktioneerde.
Dat was voor mij het grootste nieuws van dit weekend. Het Kampusch-meisje is ineens veel minder erg...