donderdag 1 mei 2008

boodschappen doen.

Vandaag is het hier weer mooi weer, misschien in tegenstelling tot de rest van het land. En daar moest van geprofiteerd worden. Dus maar weer de wandelschoenen aangetrokken, de rugzak omgezwaaid en het boodschappenkarretje tevoorschijn gehaald.
Nou is zo'n wandeling naar Appie best te doen, maar dan moeten je uitstekende delen wel meewerken. Mijn benen willen niet zo erg vandaag, en mijn armen en handen ook niet. Ik heb het maar verbeten, want ik wilde er toch persé wel uit vandaag. Er moest brood komen. En koffie.
Ik moest in de winkel een kopietje maken, uit een boek dat te groot en te dik was om mijn scanner te gebruiken. Dus meteen dat dikke grote boek in mijn karretje gedaan om dáár dan maar een kopietje te maken. En zo gedacht zo gedaan.
Staat er naast me een oudere Indische ... nee, Dame kan ik haar niet noemen, vrouw dus. Die wilde ook een kopietje maken. Er staan twee machines naast elkaar en zij wilde dus de machine waar ik aan stond. 'Die moet IK', zei ze en duwde me opzij. Ik pakte de andere dus. Maar die deed het niet goed. Volgens mij is twee keer 10 cent ook 20 cent (per kopie ja), maar de machine accepteerde dat niet. Dus een kassa afgewacht om te kunnen wisselen. Inmiddels was de Indische blijkbaar klaar en ze deed de papieren in haar tas. Ik vroeg beleefd of ze klaar was en ze grauwde letterlijk naar me: 'Laat me met rust mens' En ze tilde het boek waaruit ik moest kopiëren van zijn plaats. Ik denk om te kijken of ze niks had laten liggen en stiefelde zonder verder iets te zeggen, weg. Ik keek haar met open mond na. Waar had ik dàt nou aan te danken?!
Maar goed, het kopietje is netjes geworden en de weg terug naar huis zwaar. Want die uitsteeksels hè... En dat karretje en die tas en rugzak...
Maar goed, voorlopig is er weer van alles in huis. Zelfs RAAPSTEELTJES!!

Omdat er maar 14 graden voorspeld was had ik mijn 'warme' jas aangetrokken. Nou, dat was echt niet nodig. Feitelijk heel erg overbodig
Mijn karretje vol, mijn rugzak vol en nog een tas. En ik wilde echt alléén maar koffie en brood hebben..;-(( En nouja, wat blikjes voor Pika de kat.
Ben ik misschien de enige die daar last van heeft?