dinsdag 19 mei 2009

Niet echt een vrolijke dag.

En toen was het wéér dinsdag.
Niet echt een vrolijke dag. Na een heel slechte nachtrust houd ik de rest van de dag een onbedwingbare slaap. Terwijl ik, na de krant) een boek lees (eindelijk heb ik de innerlijke rust om weer te gaan lezen) valt mijn hoofd telkens voorover en dut ik in. Als een echt oud vrouwtje. ;-)… Als ik wakker schrik moet ik me inspannen om mijn hoofd weer recht op mijn nek te zetten. Het is me toch wat! Had ik zoveel idee om vandaag weer te gaan lopen, naar het Waterlooplein en naar de winkels in de Jodebreestraat…. Heb ik dit weer.

Nou, ik heb het maar opgegeven. Muziek gedraaid en nu staat de tv aan. Althans de plaatjesmachine op de achtergrond want zelf zit ik weer aan de computer.

Vanmorgen scheen de zon nog en was het buiten heerlijk. Dus ik probeerde op te schieten om naar buiten te kunnen gaan.
Nu is het net 16 graden in plaats van de beloofde 19 gr. buiten, en de zon heeft plaatsgemaakt voor een vertrouwd grijs en af en toe een bui. Nouja, op dit moment kiert er weer een zonnestraaltje….Je kunt er weer niet van op aan. Dat soort weer werkt niet opwekkend en verkwikkend op me.

Kortom, een uitermate saaie dag, zonder dat er iets moét van de agenda. O, ja, toch, ik moet nog een wasje vouwen en opbergen. En een nieuwe draaien. Maar dat kan vanavond nog….

Om te tonen hóe saai het vandaag is: geen zin om te koken, dus lekker een pak tomatensoep met stukken tomaat en balletjes enzo (zeggen ze) opengemaakt en (veel lekkerder) onverwarmd en met wat room erdoor, gegeten.
En daarna tòch in slaap gevallen en tot negen uur geslapen. Nu maar hopen dat ik het de rest van de avond redt………

Heeft iémand een saaiere dag gehad vandaag?