donderdag 30 september 2010

Oi, alweer 1 oktober 2010.

Terwijl AdAware zijn werk doen en de boel scant heb ik even tijd om aan mijn blogje te werken. Achter mij ligt een stapeltje kleertjes, Daar moeten de prijsjes en de etiketjes enzovoort nog afgehaald worden. Hoezo de etiketjes? Nou, die etiketjes in de nek, die veroorzaken bij mij een mateloze irritatie, rode vlekken en ook weleens blaren. Ik schijn een beetje allergisch daarvoor te zijn. Maar het zijn leuke kleertjes. Drie warme (soort) T-shirts met mooi afgewerkte boordjes in zwart, chocoladebruin en purper. Een tuniek in zwart met rood-witte figuurtjes en een purperen dunne trui. Mijn tegenwoordige figuur schreeuwt om laagjes kleren en deze zijn daar goed voor geschikt. Het was een middagje ouderwets zwerven, alleen wat korter. Mijn uitsteeksels, armen en benen hebben niet zoveel kracht meer.
Zodat ik blij was dat ik weer thuis was. Want dat buikje van me moet ik ook meeslepen en dat mag er ook zijn. Met andere woorden... wat ben ik toch een wrak he...
Van rusten kwam niet zoveel, de kleertjes hangen nog over de stoel (om naar te kijken dus ;-) ) maar Poes bleek overgegeven te hebben op het mooie batik kleed op mijn bed. Dat doet ze niet omdat ik weg ben hoor. Dat doet ze vaker. Als ze wat gulzig is geweest of iets gegeten heeft dat ze niet kent. Weer een reden om er morgen op uit te gaan naar de dierenwinkel ;-) En dan kom ik ook langs een kringloopwinkel......;-)))))))) Oja, de dokter even bellen voor een bloedonderzoek want volgende week moet ik weer voor controle naar de cardioloog...
Gisteren was dochterlief hier. En dan wordt er heel wat afgepraat. En zo vaak komt ze niet, dus is er altijd veel te praten. Neenee, dat zijn moeder-dochterdingen.
Ik heb altijd van koken gehouden. Maar nooit voor mijzelf alleen. Een grote pan soep maak ik niet voor mijzelf alleen, bij voorbeeld. Nu kon ik voor vier keer een lekkere macaroni maken, een kip braden in de oven, tot hij uit elkaar viel van de gaarheid, kippensoep vooraf en chocoladepudding met slagroom toe. Ik kan ervan genieten als ik dan de ander zie eten...

Mijn onnavolgbare neef heeft van de week ook weer onnavolgbaar gedragen door een toiletkast in de badkamer op te hangen. Geërfd van de buurman..... Met mooie spiegels. Het toiletplankje met al zijn rommeltjes kon nu weg en de rommeltjes in het kastje. Zodat de badkamer een stuk ' rustiger' toont, zoals dochterlief dat zegt.
Ach, dat kleine leventje van me..... het lijkt wel of het steeds kleiner wordt he....

Vanavond ook de drie heren hun persconferentie zien geven. Ik heb er even geen woorden voor.....;-( Dus ik zwijg er maar over. Jawel, het is wel duidelijk zo hoe ik erover denk.....

Misschien is er een creatieve geest over in Nederland na alle kortingen die op Cultuur worden geheven? En is die in staat een goed toneelstuk of moderne opera te maken van wat hier in ons landje gebeurt?? Voor het geld op is natuurlijk en het niet meer opgevoerd kan worden.. ;-)

Wat maken ze zich toch druk over die boerka's??? Hoeveel mensen in het land zien weleens in levende lijve een vrouw een boerka lopen? In Oud West zie je ze weleens. Ik denk dat er niet meer dan 3 a 400 vrouwen in boerka in Amsterdam rondlopen.... En we zijn Hollanders en vergeten zo gemakkelijk.. In de biblebelt en in de verder van de randstad gelegen dorpen, in Zeeland en in Brabent hebben vrome vrouwen tot voor vrij kort in klederdracht gelopen, met kappen die fungeerden als oogkleppen. Zie geen kwaad, hoor geen kwaad... (behalve als het op roddelen aankwam ;-) ) Klederdrachten die ze droegen omdat hun moeders, grootmoeders en overgrootmoeders die ook gedragen hadden. Vaak gingen de mooie gesteven kappen en lange rokken over van generatie op generatie. Wie heeft daar ooit aanstoot aan genomen??? Niemand toch? Ook al hielden ze afstand van ons, slechte vrouwen zonder klederdracht... Dat deden die vrouwen toch zelf immers.... Wel, die paar honderd vrouwen in Nederland willen de boerka ook dragen uit vrije wil. En ik ben ervan overtuigd dat dit ook vanzelf uitsterft en niet strafbaar gemaakt hoeft te worden. De doodenkele vrouw die van haar man of zonen de boerka moet dragen verander je niet door die boerka te verbieden. Zelden zo'n haatdragende en domme maatregel meegemaakt. En 'ze' zijn er nog trots op ook dat ze die verbieden kunnen. Oja, het gezicht moet, i.v.m. een baan nemen, onbedekt zijn........... Hoeveel vrouwen uit die groep moeten een baan zoeken en van wie? Nouja, ik zou het plezierig vinden als daar serieus over werd nagedacht.....
Maar omdat het een Islamitische godsdienst betreft, pardon........ hij werd een slechte ideologie genoemd he.. het mocht geen godsdienst heten.... dat is waar.

Maar mag ik dan vertellen dat de bijbel, het Oude Testament vooral, misschien evenveel oorlogen en wreedheden bevat als de Koran?
Dat de oorsprong van beide heilige boeken overeenkomt met zowel de Joodse, als de Christelijke als de Moslim-godsdienst? Dat De aartsvader van deze godsdiensten toch echt Abraham. is, ook Avraham of Abram genoemd....Of Ibrahim.... ja zeker. En de g'd van het Joods Volk is ook de g;d van de Christenen en Allah is ook de g'd van de Mohammedanen. Al heet hun Heilige Boek dan Qu'oran. Of zoals wij zeggen: De Koran. We lezen in voorgenoemde boeken minstens zoveel wreedheden als in de Koran, zij het op andere gronden.
Deze regering in wording moet de boeken lezen en onder adequate leiden bestuderen en ophouden met domme praat over boerka's ....(Sjonge wat was hij er trots
op dat hij dit mocht vertellen...!!! ;-)
En verschillen mocht maken over immigranten van buiten en van binnen Europa....... Ook van Binnen Europa komen slechte mannen deze kanten op.Kijk alleen al maar naar alle koperdiefstallen en beelden die gestolen en omgesmolten worden. Ook van Afrika komen slechte mannen deze kanten op. Maar nooit zomaar......... Als er in hun landen niet zoveel armoede leefde bleven ze lekker zitten waar ze waren. Maar dat kunnen ze niet want zij kunnen nog op reis maar hun gezinnen verhongeren en hebben geen verzorging als ze ziek zijn.
Jawel, dit was te verwachten, maar ik mag er toch wel pissig over zijn??!!

Zo, AdAware heeft zijn werk gedaan en er zeven mispunten uitgehaald..;-) Ik heb een volledige scan gedaan....