woensdag 3 november 2010

Vandaag is het drie november

Gistermorgen liep om half acht de wekker af. Toen ik hem indrukte dacht ik: waarvoor gaat de wekker nou af??? Ik heb me omgedraaid en ben weer ingeslapen tot ik om kwart over acht wakker gebeld werd. ;-(
Tja, de loodgieter zou tussen 8 en 10 uur komen. Gisteravond wist ik het nog ;-))))
Snel een kam door mijn haar, en een decente ochtendjas (Marokkaans van rood fluweel, al minstens 14 jaar oud maar nog mooi) en schoenen aangetrokken en maar met de loodgieter meegelopen. Mijn lekkage van verleden week was maar eenmalig, maar hij moest toch ergens vandaan komen...
Ik had de sleutels van een bovenbuurvrouw en van de bovenbuurman, De laatste deed goddank open, zij het in zijn onderbroek ;-) Maar het is een zindelijke, magere oud man en hij zag er, ook in alleen onderbroek, netjes uit. ;-)
Enfin, als er weer lekkage komt moet ik meteen bellen, want nu kon hij ook boven niets vinden....
Ik was wakker en ben niet meer teruggegaan maar heb alles op zijn elf en dertigst gedaan vandaag. Eergisteren was ik niet mijn griepprik gaan halen, geen zin... De huisarts had twee dagen lang twee uur uitgetrokken om iedereen die daarvoor in aanmerking kwam, in te enten. Dus dat moest vandaag. Ik ging daar maar vroeg heen; ik dacht, dan ben ik de eerste..... Had jij gedacht. ;-)))) Een half uur voor ze zouden beginnen stond er al een rij tot buiten. Ik ben maar gaan aansluiten, want ze begonnen gelukkig ook een half uur vroeger vanwege die drukte. Fluitje van een cent. Er waren drie kamers met artsen open. Het ging heel snel en stelde niets voor. Een automatische handeling…
Dus ik kon nog boodschapjes in die buurt gaan doen. Gezellige volksbuurt met leuke winkeltjes, allemaal verschillende . Nouja, twee van elke soort. ;-) Twee drogisterijen, twee bakkers, twee slagerijen, twee kleine supers, en nog wat kleine zaken. Oost-Watergraafsmeer is een grote wijk. Maar heel gezellig. Ik denk dat ik, na het Centrum het liefst in Oost-Watergraafsmeer zou wonen.

En omdat ik toen moe was, het inmiddels spitsuur was en ik ook in de trams moest staan (ik zou het niet wagen een volwassen mens die de hele dag heeft moeten werken, te laten opstaan voor me), ben ik op de terugweg bij een pizzeria naar binnen gegaan en heb een pizza calzone besteld, zo'n dubbelgevouwen pizza. En lekker thuis opgegeten. Ja, wie kietelt me als ik mezelf niet kietel he...?! ;-)))
En hoe kun je van anderen houden als je niet van jezelf houdt… ;-)

En vandaag….ja, vandaag zou mijn oudste, Jacob jarig geweest zijn. Hij zou 49 jaar zijn geworden. Maar ik kan me geen voorstelling maken van Jacob op 49-jarige leeftijd. Voor mij is hij 26 jaar gebleven.
Ja, wat we met hem meegemaakt hebben…. Maar daar heb ik weleens over geschreven dacht ik. In elk geval wil ik de beelden nu niet ophalen.

Vandaag wordt een rustige dag… beetje piekeren, beetje radio luisteren, krantje lezen, bijslapen… en dromen.