zondag 28 december 2008

Niet lekker in mijn vel...

Al een paar dagen zit ik niet lekker in mijn oude vel. Verkouden, grieperig, maar toch maar doorgaan, behalve met schrijven dus.
Als ik me niet lekker voel verberg ik me maar het liefst stilletjes in mijn eigen holletje.
En inderdaad voelde ik me allesbehalve lekker.
Misschien had ik de virusjes opgelopen de laatste dag van het boodschappen doen. Het was toen razend druk overal en je loopt gemakkelijk zoiets op. Zeker als mensen maar in het rond hoesten en niezen zonder neus en mond af te schermen. Wat nog veel te veel voorkomt. Er zou toch meer openbaarheid aan het gevaar daarvan gegeven kunnen worden en mensen aangemoedigd hun hand(en) of een zakdoek voor hun mond te houden bij hoesten en niezen.

Dat zieke gevoel was niet aldoor even erg maar toch.. Keel en neus zijn zo lastig dat mijn gevoel van welzijn helemaal zijn aangetast. Laat ik het zo maar zeggen.

Gelukkig kon ik vrijdag 2e kerstdag wel van het kerstmaal genieten in mijn eigen thuisrestaurant Happy Corner. We waren met ons zessen. Het was echt een uitgelezen maaltijd, op een grote draaitafel op de eettafel gezet in minstens 12 verschillende onderdelen. 3 Gangen vooraf, 3 hoofdgerechten en een dessert toe.

Jammer dat mijn neef en sysop Freek meteen al een klap kreeg van de ve-tsin die natuurlijk overvloedig gebruikt wordt in zo’n restaurant. Ve=Tsin-intolerantie, die nog een dag langer duurde en behalve zijn maag ook zijn darmen verstoorde. Dubbel jammer, omdat hij de gastheer was…
We hebben hier ‘s middags vooraf wat geborreld met ons zessen, kleine cadeautjes gewisseld en achteraf nog even hier bijeengekomen met koffie.
En ik hoop maar dat ik niemand heb aangestoken… Want de verkoudheid was natuurlijk meegegaan. Gisteren en vandaag, zondag, maar thuisgebleven en ;-) ach arme ik, maar geleden…….En het was zulk mooi winterweer….

Maar van de maaltijd heb ik gelukkig niets overgehouden. Gewoon helemaal geen vis nemen, dan kan er ook geen verkeerd stukje vis bij zitten, want dat Joodse kosjere is nog zo gek niet……. Ik ben inderdaad overgevoelig, of liever, mijn spijsvertering is dat, voor niet geschubde vis. Krabbetjes, kreeft en kreeftjes, garnalen, hoe lekker ook…. Ik ben er overgevoelig voor. Alleen mosselen, dat gaat wèl, en dat vind ik zelf ook raar ja.
De rest van de dagen in rustige afzondering doorgebracht. Waarvan ééntje zelfs in ochtendjas en pon….en in en uit bed…zo beroerd en verkouden en grieperig voelde ik me. Lichte verhoging, waar ik wel blij om was, het betekende wel dat het lijf terugvocht.

Vanmorgen eindelijk weer eens uitgebreid gedoucht en al die zieke kleertjes meteen maar in de wasmachine gestopt en gewassen.
Nu alleen nog snotverkouden. En dat gaat ook wel over. Ik ben er weer.