donderdag 16 juli 2009

Onder meer de maanlanding.

Het is alweer donderdag. En vandaag weer een warme dag die me, nu de zon alleen nog in de ramen van de overkant weerschijn geeft, moe en lusteloos achterlaat. Ondanks dat ik bijna twee uur geslapen heb toen mijn tuinvrouw eenmaal weg was. Niet door haar hoor, want ze is een lieve nijvere tuinvrouw die mijn tuintje weer keurig heeft op- en heringeruimd.
Nee, het weer is de schuldige. Morgen ander weer….. Regen.
Verder ben ik vandaag wéér lui geweest. Erg hoor.
Het hondje van mijn oude overBuurman is 14 jaar en lijkt het eindelijk te gaan opgeven. Buurman heeft het er heel moeilijk mee, maar 14 jaar is een flinke leeftijd, dat beseft hij wel. Teddy loopt een paar pasjes met zijn dikke lijfje, gaat dan weer liggen, reageert amper... acharme Buurman.

Ik moet even iets rechtzetten. In mijn vorige blogje schreef ik dat Simon Vinkenoog zondag begraven zou worden. Van verschillende kanten werd ik erop attent gemaakt dat ik dat fout had. Natuurlijk. Simon Vinkenoog wordt zaterdag begraven en iedereen is welkom. ’s Morgens gaat hij nog even naar zijn tuintje, dat wilde hij nog zo graag…

En ook de wijk De Pijp noemde ik en daar kreeg ik ook reacties op.
En ik werd verwezen naar de site http://www.merelroze.com/archive/2007/12/09/de-pijp
Interessant hoor.

Ik heb me verbaasd, heel erg verbaasd dat er totaal geen reacties zijn gekomen op de Nova-uitzending van gisteren. Over de manier waarop ex-president Nixon de wereld voor de zoveelste keer heeft belazerd. De hele comedie van de maanlanding hadden ze voor de zekerheid maar op film opgenomen met onbekende figuranten. En voor nòg meer zekerheid heeft de CIA maar niet gerust vóór al diegenen die weet hadden van die film vermoord waren. Hoe lang het ook geduurd heeft en waar op aarde die mensen zich ook bevonden.
Ik vond het een docu waar bij mij de haren van overeind gingen staan.
En de Nasa heeft zich vandaag gehaast om een film te tonen waarop te zien was dat die maanlanding toch ècht heeft plaatsgevonden. Een opgelapte film, want de originele film was gewist en opnieuw gebruikt (!), net als 44 andere films. Maar ik zag wel weer een vlag wapperen op een plek waar geen lucht, dus ook geen wind bestaat.
Gelukkig is de maan heel ver weg en wonen er geen mensen. En hoewel de sporen van de landing en een voetstap er tot in eeuwigheid zichtbaar zouden moeten zijn is er niemand die er even heen kan gaan om er foto’s van te maken.
Ik krab me maar eens achter de oren….. wat is waarheid? En waarom zou ik dat persé willen weten ja…

Voor de rest hoop ik op een rustige avond….. zonder méér sensatie.