vrijdag 20 augustus 2010

Moeders’ soep.

Vandaag heb ik weer voor het eerst sinds een paar maanden een grote pan soep gemaakt. Moeders’soep. Groentesoep zoals ik ze graag maak.
Met een heel sterke bouillon en veel vulling.
En iedereen die ik ken kan een bak of een pan soep komen halen.
Het heeft wel twee dagen geduurd voor hij klaar was. Dus ik hoop maar dat hij bij veel mensen in de smaak valt.
Wat overblijft gaat voorlopig de diepvries in.
Maar ik hoop veel kwijt te raken …. ;-)

De week is weer voorbijgevlogen, je bent oud voor je het weet ;-))))

Gisteren en vandaag weer ruimschoots bezoek gehad. En me te buiten gegaan aan patat en hamburger en cola bij Burgers’ King. Schandelijk en heel slecht voor mijn diabetes en mijn cholesterol…. Maar ik had er zo’n trek in. Eigenlijk zocht ik, samen met mijn bezoeker, op weg naar het station, naar nassischijven. Weet je dat die nergens meer te koop zijn? Nee, ook niet uit de automatiek, ook niet bij Albert Hein nee… Dus eindigden we in arren moede bij Burgers’ King en dronken we voor herstel van de status maar koffie in het 1e Klas restaurant. Mijn bezoeker met appeltaart. ;-)
En vandaag dus weer bezoek. Lunchbezoek, zeg maar. Hij komt zo eens in de twee weken, komt lunchen en we praten wat na over zaken die ons bezighouden. Ik haal dan speciaal broodjes en beleg om het wat feestelijk te maken.
Fijn dat ik op deze leeftijd toch nog zo vaak bezoek krijg?!
En omdat het heerlijk zomerweer was bleven de tuindeuren open en was de temperatuur binnen, ook door de pan soep op het vuur, opgelopen tot 24,5 gr. Morgen nog zo’n warme dag. Eigenlijk was ik van plan om de stad in te gaan, maar een verwachting van tot 27 graden betekent in de stad gauw 29-30 graden… Ik ben oud en behoor dus tot de kwetsbare groepen… zal ik maar lekker lui thuis blijven?

Inmiddels zijn de meeste opzeggingen en andere dingen geregeld voor Buurman. En einde van de maand komen ‘ de schoonmakers’ al het overige weghalen voor de vuilnisbelt en maken ze het huis veegschoon. En 2 augustus wordt het dan opgeleverd. En dan kan ik niets meer doen en is Buurman echt verleden tijd…. En gaat het huis gerenoveerd worden en komen er nieuwe mensen in.
W.w.w. We wachten wel…..
Intussen probeer ik die toekomst positief tegemoet te gaan.