woensdag 3 februari 2010

eigenlijk niks te vertellen.

Vandaag, even over enen, piept even een verblindend schel zonnetje tussen de puntdaken aan de overkant. Alweer bijna opgevreten door de donkergrijze wolken waar we in dit jaargetijde zo aan gewend zijn. Maar de zon bestáát dus nog. ;-). En dat geeft een schokje van optimisme. Het vriest niet, het sneeuwt of regent niet, en de zon liet zich even zien.
De digitale kranten schrijven dat het hier in de binnenstad, vooral op de bruggen en grachten, spekglad is. Maar toen ik vanmorgen om 7 uur hondje uitliet was de straat droog en al was het donker en bewolkt, het rook bijna lenteachtig. Dat laatste zal ik me wel verbeeld hebben.

Het zijn me wel een paar dagen geweest, zucht… Gisteravond schreef ik een mailvriendin over hoe ik me voelde op dat ogenblik.

“Het was een cloudy, cold and wet day. Een duistere dag zonder een enkel lichtstraaltje. Ik heb hondje twee keer uitgelaten.
Ik ben niet depressief of suïcidaal hoor ;-) maar vandaag (gisteren dus) is het wel heel somber en van mij mag het beter weer worden. Gelukkig is het hier niet glad meer. Maar ik kom verder niet buiten en mèt mij kunnen bijna alle oude mensen hier niet naar buiten. “

Gezegend is en zij het internet. Al die dagen thuis ben ik al hartstikke druk aan de computer. Zeker nu het na de crash van mijn externe harde schijf (een communicatiecrash) een beetje rommelig is in de computer. Gezegend ook mijn dochter en mijn sysop, die maken dat ik weer kan tikken en googlen en weet ik wat meer. Mijn muzieksite is ook weer tevoorschijn gekomen en Word is ook weer compleet.
Er zijn mensen die niets van een computer moeten hebben. Dat begrijp ik nou niet hè… Niet dat ik veel begrijp van de processen van een computer, maar ik kan er heel goed mee werken. Een aapje dat in de loop van de jaren steeds meer, zelfs heel veel kunstjes heeft geleerd en weet dat als je het ene aanklikt, daar het andere op volgt.
En dan vooral de muziek. Ik ben blij dat ik zoveel, heel verschillende, muziek op de computer heb (en in back-up gelukkig ook) dat ik nu al twee dagen alleen maar muziek uit mijn afspeellijsten afspeel. Die lijst had ik nou al zolang niet gehoord, dat alles weer (bijna) nieuw lijkt. Media Player is zo’n prachtige uitvinding.
Laat het duidelijk zijn… ik heb niks te vertellen vandaag. En daar had ik heel veel woorden voor nodig.
Grijns…