maandag 13 februari 2012

De eerste dag van dooi en 40.000 (?)

Natuurlijk, de eerste de beste dooidag.... het weer verandert, de luchtdruk dus ook weer... en Erica sláápt. De hele middag weer verslapen, kon niet overeind komen.
Pas toen ik wakker schrok, want, ojé, ik had per webmail nog maar eens de boodschappen besteld en die kon zo komen... schrok ik, gelukkig bijtijds, overeind.
O wat een lelijke zin... Ik laat hem lekker staan tot ergernis van sommige lezers, ik weet het. ;-)
Nog maar eens proberen?
Ik schrok gelukkig net op tijd wakker, vóór de bel ging en Albert Heijn met de per internet bestelde boodschappen voor de deur stond. Klinkt wat beter.
Voorlopig hoef ik me dus geen zorgen te maken. Verhongeren zal ik niet. En op deze manier is het gemakkelijker om 'gezond' te kiezen. Samen met de boodschappen en de lekkere dingen die dochterlief zaterdag meebracht red ik het voorlopig wel...
Ja, de boodschappen zijn inmiddels opgeruimd, in kast, koelkast en vriezer..... Het brood in porties. Het fruit op de fruitschaal en zo nodig gewassen.
We gaan aan de avond beginnen. Andijvie met een biefstukje. Fruit toe.

Vandaag was een heel stille dag. Betty heeft een weekje vakantie en de thuiszorg had niet op tijd voor vervanging gezorgd. Morgen of vrijdag? Het komt me allebei heel slecht uit. Supersysop had afgebeld en komt morgenochtend, morgenmiddag is er de looptherapie... ik heb geen energie over voor een nieuwe hulp a.s. dinsdag. Vrijdagmorgen dan? Nee, in de ochtend ben ik op z'n slechtst, ik ben totaal geen ochtendmens. Tegen dat ik in staat ben om mensen te ontvangen is de ochtend meestal voorbij. Of dat een leeftijdskwestie is? Zou kunnen, maar dan moet je dat kunnen bewijzen wil het voor anderen geloofwaardig zijn.
In de middag kom ik een beetje bij.. maar ja, dat kon niet. Als een nachtdier word ik 's avonds laat echt actief en zou dan de hele nacht kunnen doorgaan...
Inderdaad, het is maar goed dat ik alleen ben. Voor mijzelf het beste. ;-) Voor een evt. ander mens ook waarschijnlijk. ;-)
Het geeft tijd om na te denken. En dáármee door te gaan, waar ik al een paar keer over geschreven heb. En waar ik steeds bozer over wordt.

De website van de PVV heeft nu een klaaglijst over Poolse en andere Oost-Europese mensen bij voorbeeld.
Wat zou er gebeurd zijn als er in de dertiger jaren ook internet was geweest en websites mogelijk waren? Zouden er toen niet ook websites gemaakt zijn met oproepen tot het melden van Joden en zg overlast van Joden ? Is er verschil?
Waarschijnlijk wel. De xenofobie van nu in de kringen van de PVV en anderen spiegelt de anti-Joodse gevoelens van de tijd van opkomst van gelijksoortige bewegingen in de dertiger jaren. Hoe langer ik leef hoe meer ik de geschiedenis zich zie herhalen. Het mankeert er nog maar aan dat men betaald krijgt voor het aangeven van mensen. Voor het melden van overlast....
40.000 meldingen claimt de PVV op haar website. 40.000 meldingen tegen buitenlanders? Ik geloof er geen hol van. Ik geloof dat er een oproep geweest is om zoveel mogelijk klachten in te dienen, dat er veel klachten gewoon xx keer herhaald zijn. Maar ik denk ook dat er minstens zoveel meldingen zijn geweest van mensen die verteld hebben geen enkele klacht te hebben. Laat de PVV maar eens bewijzen dat ruim 40.000 mensen een klacht hebben ingediend. Ik geloof het niet.
Bovendien kunnen mensen, als het echt zo erg is, heel goed massaal een klacht bij de politie indienen als ze dat nodig vinden.
Daar hebben we geen discriminerende en racistische website voor nodig. Voor de zoveelste keer wordt de (goede?) naam van Nederland besmeurd door deze beweging. Heel Europa, de Europese regering en zelfs vanuit Amerika spreekt men hier schande over.
En onze Eerste Minister zwijgt. En denkt in zijn wijsheid dat zijn zwijgen het meest wijze is wat hij kan doen. Waar is dat eerder gebeurd, kort voor de 2e Wereldoorlog….
Europa is het hier niet mee eens, nee.
Waar de Joden in de dertiger jaren de zondebok waren (denk aan de Kristallnacht, wat daar gebeurde en hoe dat heeft kunnen gebeuren) daar geldt dat nu voor bijna alle buitenlanders. Als het niet lukt met DE Marokkanen dan wijzen we DE Oost-Europeanen aan als boosdoeners. Vooral DE Polen. Is het niet vanwege lawaai of dronkenschap van sommigen, dan doen we dat wel vanwege de banen die Oost-Europeanen hier zouden afpikken van de Nederlanders. Als die Nederlanders al die banen hadden willen hebben dan zou de WMO wel gezorgd hebben dat ze die tegen de gangbare lonen zouden krijgen. Maar de Nederlanders willen die banen niet? Fijn voor de werkgevers, want Oost-Europeanen willen hier maar al te graag komen werken, tegen veel minder loon zelfs. Kun je nagaan hoe arm ze het in hun eigen land hebben. En nu klagen Nederlanders, 'dat ze ònze banen inpikken?' Ik zou tegen de klagers willen zeggen dat ze die banen dan maar moeten gaan opeisen. Of nog beter, zich beschikbaar moeten stellen voor al dat soort banen tegen desnoods minimumlonen..... De buitenlanders krijgen nòg minder. En het kan een begin zijn voor een beter leven.
Maar ga niet op een lijst, de website, staan van een beweging die meermalen vergeleken wordt en werd met de vooroorlogse Beweging die er tijdens de oorlog niet voor terugschrok Joden niet alleen aan de Nazi's te verraden, maar er ook geld voor incasseerde en anderen aanmoedigden ook (voor geld) Joodse mensen te verraden.
Denk niet dat je anoniem op zo'n lijst kunt staan. Je IP-adres kun je niet verbergen. Die is desnoods in de bron terug te vinden....
Als de politieke winden gaan draaien, word jij medeplichtig....


.