zaterdag 28 juni 2008

Zomer, zaterdag en ouwemannenkwalen.

Het is nog vroeg, maar ik wil mijn verhaal toch al kwijt.

Vandaag was ik druk met mijn klein huishouden. Groenten koken, vlees braden
Om in te vriezen en een portie voor morgen. Was gedraaid en opgehangen..
En vanavond dus boodschappen gedaan.
De dag begon grijs, donker en nat. Zelfs tot in de middag bleef het kil, maar tegen de avond steeg de temperatuur en scheen de zon weer uitbundig. Momenteel, bijna acht uur in de avond, is de hemel blauw als het Mariakleed in de R.K.Kerken…, is het warm en benauwd buiten en ben ik dus moe van het bezig zijn. In de winkel was de voorraad niet aangevuld, en moest ik er steeds iemand bijroepen om dit kleine oude vrouwtje ;-) te helpen iets te pakken, dat natuurlijk bovenaan en achteraan stond. Voor mij is het wel een spel hoor, het zielige oude vrouwtje spelen….en mensen moeten er nog altijd om lachen en zijn heel bereid zich voor je uit te rekken daarvoor.

Hier in huis dreigen weer moeilijkheden. We hebben hier een man wonen die zijn plas niet meer kan ophouden. Althans, hij plast op vaste plaatsen. En na een ernstige waarschuwing om niet bij de deur van het atrium te plassen en dat hij zijn buurvrouw niet kan opschepen met het schoonmaken van zijn onzindelijke uitingen, heeft hij nu de fietsenschuur uitgezocht om daar uitgebreid te plassen.
In een van de hoeken ligt al dagenlang een vieze natte plek, een plas met wit uitgeslagen randen. Het stinkt er. Hij kan dus wel wachten tot hij dáár staat.
Ik heb van de week wéér briefjes opgehangen en ook een klacht bij de woningbouw ingediend, met de vraag of ze thuiszorg voor hem willen inschakelen. We weten wel wie het doet, maar kunnen hem maar niet betrappen.. Iemand hier in huis wil hem nu wèl persoonlijk aanspreken, want we weten dat hij in zijn eigen huis ook zo onzindelijk is. Maar hulp vragen homaar. Nu gaat het hem dus opgedrongen worden. Want je kunt niet alle bewoners van een appartementenflat opschepen met de gevolgen van jouw ouwemannenkwaal, toch?!
Enfin, we hebben weer wat te doen.

Ik ga wat eten en dan uitrusten.
Want van àl die oude mannen met hun kwalen hier kun je als vrouw ook goed moe worden hoor.