zaterdag 19 juli 2008

This is a story

Ik kijk graag naar Animal Planet, dat tegenwoordig bij ons op de kabel zit. Ook op de digitale tv, maar dit is gemakkelijker.
Maar telkens worden de leukste programma’s onderbroken met ‘This is a story'. .
En dan krijg je zulke zielige dieren te zien dat je op den duur de tijd maar gaat gebruiken om iets anders te doen. Bij voorbeeld een blogje schrijven.
Dat haalt je dan weer meteen van de buis weg, waar ik tien minuten geleden voor ging zitten.

Vandaag en gisteren niet geschreven, ik weet het. Maar het is nèt over twaalven, dus het kan nog voor vandaag hè..
Om dan met vandaag te beginnen….. Die bleef in de ochtend heel donker dus ik kon lekker uitslapen.
Hevige stortbuien teisterden mijn tuintje.
Op mijn dooie gemakje dus de dag begonnen en dan duurt dat ook een paar uur. Tot in de middag, En het extra gordijn van de regens bleef maar ruisend voor mijn ramen hangen. Alle lichten brandden, maar de koffie en de weekendkranten lagen klaar. Dus – luxe van de zaterdag – ik heb me aan de koffie en de kranten gezet. Tot er visite kwam. . Broer kwam bakkie doen en we raakten zoals altijd, in zware discussies terecht. Ditmaal over godsdienst en evolutie..Niet om te herhalen nee.
Toen hij weg was en het eten klaar was ben ik de avond begonnen met lange mails en wat telefoongesprekken.
Inmiddels was het buiten droog geworden.
Er is veel werk te doen in mijn tuintje.
Leuk, dat een kleine vlinderplant, die ik een paar jaar geleden aan mijn buurvrouw Jet had gegeven, twee jaar na haar dood eindelijk met lange witte pluimen in bloei staat. Mijn nieuwe buurman schijnt het niet eens te bemerken.

En heb een lange brief aan mijn lieve literaire vriend Paul gestuurd.
De brief die ik van de week ontving was ook zo lang en met zorg gemaakt…. Dat doet goed.
En de dag is op dezelfde manier geëindigd….. Met de kranten en de tikmachine hier.
Eén krant nog voor morgen bewaard…..

Frans nog gesproken. Er komt één dezer dagen een boekje van hem uit en ik krijg (bijna uiteraard) een exemplaar.

Een lekker rustig zaterdagje dus. Dank zij de overvloedige regens.
Morgen maar weer kansen zoeken om naar buiten te gaan
Animal Planet staat nog aan. Gelukkig niet met : This is a story…