woensdag 3 september 2008

klacht ingediend bij klachtencommissie WMO

Vandaag heb ik een klacht ingediend bij de klachtencommissie speciaal aanvullend openbaar vervoer.en ik wil dat hier ook vastleggen.

Gisteren kwam een kennis over uit Leiden om samen met mij een documentaire te gaan zien in het Ketelhuis aan de Pazannistraat.
Eergisteren, vroeg in de middag, heb ik de Connexxion-taxi daarvoor besteld. En vertelde uitgebreid dat ik om uiterlijk half acht de taxi moest hebben, want om kwart over acht moest ik kaartjes ophalen voor de docu, die om half negen begon.

Ik stuur u een stukje uit mijn weblog, om te vertellen wat er gebeurde.

Gisteren, rond twee uur, had ik de taxi aanvullend vervoer, van Connexxion besteld voor uiterlijk half acht deze avond. Met nadruk gesteld dat hij op tijd moest komen want dat we anders te laat zouden zijn. Expres de tijd ruim genomen, want ik had kaartjes besteld voor de docu die we zouden gaan zien, en die moesten een kwartier voor aanvang opgehaald worden.
‘Mevrouw, we zullen op tijd zijn en ik wens u morgen een plezierige tijd’.

Half acht dus….met de mogelijkheid dat ze een kwartier te vroeg of te laat komen ingecalculeerd.
Maar wat er ook kwam, geen taxi. Half acht, kwart voor acht, vijf voor acht. Ik ging bellen, was al helemaal doorgeschoten: hij zou om 7 over acht komen. De chauffeur hoeft niet vooraf te bellen zei ik nog, we gaan wel bij de buitendeur wachten, dat scheelt tijd.

Kwart over acht, nog steeds geen taxi.
Toen heb ik mijn toeter tevoorschijn gehaald en een telefoontje gepleegd en die taxi afgezegd en Connexxion bedankt voor het versjtieren van niet alleen mijn avond, maar ook die van mijn gast, die speciaal naar Amsterdam was gekomen voor de documentaire die we zouden gaan zien. En dat dit de zoveelste keer was dat de taxi veel te laat kwam en dat ik het nu zo zat was en een klacht ging indienen. Wat ik ook doen zal En ik ga nooit meer met deze taxi’s in zee, want het betekent dat ik of helemaal nergens, of veel te laat kom waar ik zijn moet. Om nog maar te zwijgen over het feit, dat ze dan óók zo nodig nog zoveel omwegen moeten maken om ook nog andere mensen op te halen of af te zetten, dat een reisje met hen gewoon een gevaar was voor een oud mens met hartproblemen, zoals ik.
Je praat tegen een soepele muur. Want ze hebben een speciaal opgeleid team daarvoor. Je moet de 1 intoetsen om een taxi te bestellen, en een 2 als je taxi niet op tijd is… en dan krijg je dus dat speciale team, dat je netjes te woord blijft staan, alle begrip toont voor het feit dat je ‘kwaad’ bent, belooft dat je gebeld gaat worden om je klacht kwijt te kunnen en dat je, jawel, een formulier krijgt toegezonden om je klacht in te dienen.
Ik schuimbekte bijna en mijn kennis trok zich terug naar de keuken. Inmiddels was de tijd dus allang verlopen dat we de kaartjes konden ophalen, en de film was al begonnen……… ik heb de taxi afgezegd.
Om drie minuten voor half negen belde de chauffeur (tòch) aan en deelde rustig mede dat mijn taxi voorstond. Ik heb hem teruggestuurd, maar vanmorgen bleek dat hij opgegeven had dat er bij bellen niemand thuis was.

Een jaar geleden ongeveer had ik ook een taxi besteld, zou met een vriendin naar het concertgebouw gaan…. Twee uur na aanvang van het concert stond de taxi voor mijn deur. Ja natuurlijk kon hij toen ook meteen wegrijden zonder mij. Ondanks herhaald bellen, waarbij steeds gewoon gezegd werd dat de taxi onderweg was. Achteraf bleek dat hij minstens een kilometer hiervandaan rustig bij een kerk had staan wachten, een gebouw met een huisnummer gelijk aan het mijne. En dat niemand gebeld had om hem naar het juiste adres te dirigeren. Ik lieg hier geen woord van

Mijn gast, die dus speciaal voor die documentaire uit Leiden was overgekomen, kon onverrichterzake weer teruggaan. Natuurlijk had ik, achteraf gezien, ook een gewone taxi kunnen bellen, maar die was dan natuurlijk ook te laat geweest. Want je blijft toch hopen.
Het excuus dat men gisteravond hanteerde was, dat het zo druk in de stad was vanwege de komst van Madonna......

Ik maak zelden gebruik van deze speciale taxi. Zo mogelijk ga ik op eigen gelegenheid. Als ik dat echter niet kan, vertrouw ik erop dat dit speciale vervoer ook goed werkt. Dat doet het dus niet.

Ik wil een klacht indienen tegen Connexxion. Ik heb geen vertrouwen meer in deze vervoersmaatschappij.
En ik hoop dat bovenstaand verhaal voor u voldoende is.

Met vriendelijke groet,
enzovoort