zondag 9 november 2008

Zondagmiddag en de email werkt weer.

Gelukkig maar.Wat er nou aan de hand was? Geen idee. Maar ook bij UPC moesten ze (na lang geprobeerd te hebben mijn computer en mijn firewalls de schuld te geven), toegeven dat de fout bij upc lag. Door een of andere reden (of persoon?) was mijn hele emailadres geblokkeerd. Er kwam, hoewel er gewoon gestuurd werd, geen mailtje binnen bij de webmail, zelfs de spammap bleef leeg.
Vanmorgen heb ik meer dan een uur aan de telefoon gehangen (à raison de 10 cent per minuut ;-( ) voor de persoon het hele geval besloot door te geven aan hogere technici. Hij wilde me aldoor wijsmaken dat het aan mijn firewalls lag (heb IK even goeie firewalls, Freek! ;-) ), maar ik heb gmail, die via google loopt en niet via upc. De gmails liepen wel gewoon binnen en kon ik gewoon beantwoorden. Dus daar kòn het niet aan liggen. Pas toen geloofde die techneut aan de foon me (hoop ik). In elk geval, de hogere macht heeft het euvel verholpen en ik wil niet weten hoe, want dat snap ik misschien toch niet. Ik hoop alleen niet dat er Iemand schuld aan was. Dat het gewoon iets technisch was dus.
Het is hier een beetje grijze zondagmiddag. De zon komt de komende maanden niet meer boven de huizen aan de overkant uit, dus die zie ik tot maart ongeveer, niet meer,tenzij ik naar buiten ga. Ik woon beneden, dat heeft voordelen, maar ook veel nadelen. Ik mopper niet; wie aan de gracht woont ziet nooit zon in huis. Hoogstens, in midzomer, net als ik, 's avonds door de weerschijn op de ruiten aan de overkant.
Maar mijn huisje is me lief hoor.
Momenteel doet een stevige wind alle nog vastzittende blaadjes buiten, trillen.Die moeten nog losgetrild worden dus. ;-)
Het wordt een prettige zondag verder, ik ga lui zijn...