zondag 31 oktober 2010

Demonstreren...

Er zijn, door de verhalen over Wenen, een paar dagen voorbijgegaan zonder dagboekaantekeningen. Dat tekort wil ik toch goedmaken.
Vandaag hoorden we ook dat Harry Mulisch is overleden. Een groot man, en ik begrijp zelf de reden nog steeds niet waarom ik altijd weerstand voelde bij zijn verschijning en als er over hem gesproken werd. Zal wel aan mijzelf liggen, maar dat is geen reden om mijn schouders erover op te halen. Zelf leek hij wel te weten dat hij dit gevoel over zich afriep.
Ik denk dat hij ook wel klaar was met zijn leven volgens hem zelf.

De film van Bridget Jones leidt me af…;-)

Het is niet zo’n erg spectaculaire week geweest in feite.

Behalve de demonstraties afgelopen zaterdag. Een goede vriend kwam er helemaal voor uit het Utrechtse. En is me thuis komen afhalen. Ook waren er meerdere huisgenoten aanwezig.
Toen we van de demonstratie weggingen hebben we nog even een Waterloopleintje gedaan. En in het Cafe Waterloo wat gedronken. Later probeerden we dat ook op het toen even zonnige terras van Café Dantzig, maar daar werden we niet geholpen. Zelfs de tafel werd niet even afgedroogd. Het duurde zo lang dat we maar opgestapt zijn, want Ron moest weer terug naar het Station. Maar het was wel gezellig.

Het was goed om te lezen en te horen dat die Engelsen alléén stonden in hun demo voor Wilders. ;-) En dat op het Jonas Daniel Meyerplein zoveel mensen stonden. Om een demonstratie te houden en daar te pleiten tegen racisme en uitsluiting. Jammer alleen dat ze het niet konden laten toch een land racistisch uit te sluiten. Israel was weer de zondebok. Nou weet ik wel dat Mohammed Rabbae vertelt wat hem is opgedragen te vertellen maar hier had dat geen enkel nut. Juist op deze bijeenkomst zo te keer te gaan over dat landje dat samen met Gaza nog niet zo groot is als de helft van Nederland…
Als het dan toch over beleid in het buitenland moest gaan waarom bij voorbeeld niet gesproken over China met het Tibetbeleid? Of Noord Korea? Of, om het heel groot en veilig te houden, ‘ het verloren continent’ zoals Afrika genoemd wordt? Ze moesten eens informeren bij WarChild, hoe ze daarbij actief kunnen worden. Lijkt me heel wat nuttiger en eerlijker dan dit antisemitische gescheld op Israel op een demonstratie tegen racisme en fascisme en uitsluiting… Want juist het feit dat alleen maar Israel weer aangevallen werd door Rabbae op juist deze demonstratie was inderdaad antisemitisch te noemen. Ik heb na thuiskomst mijn lidmaatschap op Nederland Bekent Kleur opgezegd. En niet afgewacht wie er nog meer zouden spreken, hoewel ik van tenminste een van de sprekers hetzelfde kon verwachten. Je kunt dit niet maken….

Gelukkig leidt Bridget Jones me weer af, dat verbetert mijn humeur weer…
Nou heb ik die film al zoveel keer gezien… maar deze is niet voor niets zo beroemd. Wat een spelers… Leuke films ja.

Enfin, mijn eigen dagboek is weer een beetje bijgewerkt.