zaterdag 26 april 2008

Het is warm in de stad

Het is tegen eind april, maar de temperaturen hier zijn zomers. Heerlijk, na al die grijze maanden. De zon is echt terug. En ook morgen verwachten we een zomerse zondag. Het tuintje geurt als met parfum besproeid, de kleine avondjasmijn doet het goed hier. Vandaag kreeg ik van mijn buurman een paar viooltjes om te planten, heb ik ook maar meteen gedaan. Hij had er een paar te veel.
Vanmiddag boodschappen gehaald voor de hele week. Het is wel even sjouwen, en ik moest daarna echt een uurtje slapen, maar het is de moeite waard. De rest van de week is dan voor andere zaken.
Mijn oude vriend Ad ligt in het ziekenhuis. Nog steeds. Hij had verwacht afgelopen woensdag naar huis te kunnen, maar dat ging niet door. Hij ligt op Radiologie, en de dokters weten nog steeds niet wat hem mankeert. Maar hij blijft opgewekt, althans, door de telefoon doét hij opgewekt.
Zometeen gaan mijn andere buurman en ik uit eten. Frans heeft de deadline gehaald met zijn verhalen en dat, heb ik beloofd, gaan we vieren met een simpel etentje en koffie met wat lekkers en een dvd'tje hier bij mij als toetje.
Ik hoop vanavond dus nog terug te komen hier.