vrijdag 22 augustus 2008

Het einde van de week.

Het wordt wel tijd om de dag van vandaag vast te leggen.
Wat is er voor bijzonders te vertellen? Eigenlijk niks. Op een ander stukje heb ik mijn mening over Duyvendak gegeven… Niemand van de pers heeft het lef gehad het gebeurde te plaatsen in de tijdgeest… Of de persmensen van nu zijn zó jong en rechts dat ze dat niet weten. En de rest houdt zijn mond uit angst de vuile kritiek over zich heen te krijgen die ik o.a. op het forum van geenstijl.nl gelezen heb.
Weet men dat geenstijl.nl nu in handen van De Telegraaf is? Koren op die molen dus.

Enfin, ik heb er mijn eigen mening over, was in die vroege tachtiger jaren ook heel actief voor een betere wereld bezig. Laat ik het maar zo noemen. Natuurlijk zijn er ernstige fouten gemaakt die niet terug te draaien zijn, die lijst met namen bij voorbeeld. Maar ik sta vierkant achter de mening van burgemeester Job Cohen. Als niemand iets doet, kijken we alleen maar toe hoeveel slechter we de wereld voor onze kinderen achterlaten. En als je je wèl inzet, maar in het vuur van je overtuigingen fouten maakt, heb je in elk geval, terugkijkend, het gevoel iéts gedaan te hebben, al heeft het voor zover we dat nu kunnen zien, weinig resultaat gehad.
Ik ben nu oud, maar heb nergens spijt van. Al moet ik toegeven dat ik heel anders en veel minder militant bezig was als Wijnand Duyvendak.

Goed, vandaag dus weer naar de fysiotherapeut geweest, en weer doodmoe thuisgekomen.
En de dag verder doorgebracht met lezen en slapen en eten. Erg hè ;-)) . Ik heb hier dus ook mijn eigen mening over: nee, helemaal niet erg. Mijn lijf eist dat en mijn leeftijd staat dat toe.

De Olympiade is bijna voorbij en dit kleine landje heeft (wij hebben… zeggen we dan) dus een aantal kampioenen met goud voortgebracht. Dit kleine landje…. Ik heb zelf geen meter hard gelopen, gezwommen, gesprongen of paardgereden… en zelfs amper tv gekeken… maar ik hoor reporters praten over ‘Nederland heeft..’ ‘Wij hebben…’ en moet dan een beetje grijnzen. Ik hoop dat ze het overdrachtelijk bedoelen? Maar goed, de Olympische equipe van dit landje heeft verhoudingsgewijs heel erg veel medailles thuis te brengen. Gefeliciteerd mensen. En dat jullie straks in het stadion in Amsterdam maar een onvergetelijk feest voorgeschoteld krijgen als afsluiting.