woensdag 20 augustus 2008

Vandaag is een duistere dag

Vandaag is een duistere dag en zelf ben ik ook thuis gebleven. Net als de zomerzon dus.
De kachel brandt, ik heb mijn warme en kleurrijke huisjasje aan.

Ook de avond heeft geen licht gebracht. Geen aarzelend zonnetje, weerschijnend in de ramen van de huizen aan de overkant, als een belofte dat het zonlicht nog wel degelijk bestaat.
Maar een stevige kille wind als belofte dat de herfst daarentegen wel dégelijk nog komt.
De temperatuur is augustus onwaardig, vanavond rond acht uur was het nog maar 17,9 graden, volgens weer-on-line.

Ook het nieuws bracht beroerde berichten. De vliegtuigcrash bij Madrid kostte tussen de 100 en de 149 blije vakantiegangers het leven.
Weer zó veel doden bij oorlogen ter voorkoming van oorlogen en dan als klein nieuws de zieke manier waarop Duyvendak behandeld werd op wat voor hem een feestdag had moeten worden: het aanbieden van zijn boek aan het publiek.
En Mc.Cain staat op het punt de zittende president op te volgen. Hij heeft Obama ingehaald.

Ik ben deze 20ste augustus dus niet in een juichstemming, dat mag duidelijk zijn.

Misschien kan ik mezelf aan mijn haren nog uit dit dreigende moeras trekken?

Eh... Morgen zal het beter gaan, beslist. Ook daar hebben we immers Google voor?

Dus snel gegoogled en ja hoor!! Ik vond het onsterfelijke lied dat op
http://www.leger1939-1940.nl/Liedjes/morgen.htm staat….
Toen was het leven inderdaad zoveel slechter hè… En als je terugdenkt aan die jaren durf je al helemaal niet meer chagrijnig te zijn…
Morgen gaat het beter. Ook voor de lezer hoor…
Laat ik maar ophouden voor vandaag…Morgen zàl het beter gaan.

Nog even een lichtje denken voor degenen die het echt moeilijk hebben momenteel, want een echt lichtje meegeven lukt hier ook niet.
Maar ik denk aan jullie hoor!!